Haiti.

Jag vet, det kan bli uttjatat.
Själv hade jag redan börjat tröttna på Haiti, tänkte mest "jag har skänkt pengar, kan dem sluta nu"?
Nyss kom jag över detta bildspelet, det fick mig att inse hur det är.

Man måste varna känsliga, detta är groteskt.
Du kan se det här.

På riktigt.
Är det bara jag som blir berörd av bilder mer än en intervju?
Nu när jag såg detta insåg att jag att det är människor, precis som vi, som har oturen att vara på fel plats vid fel tillfälle.
Jag blir tårögd av att jag inte kan förstå hur det är där just nu.
Jag menar, de har redan haft det svårt och nu detta.

Väldigt ofta känns det som att sådana katastrofer drabbar dem som redan har det svårt. Ett korrupt land med egentligen bra tillgångar men så ofta ett svin till ledare.


Kommentarer
Postat av: linda - pictures, drawings, me

sv: haha tack, jag brukar särskriva ganska ofta :P

2010-01-20 @ 21:12:29
URL: http://lindaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0