30 januari. typ.

Mina vänner.
Hade jag vart tvungen att åka till en öde ö, vet jag vilka jag skulle ta med.
Vilka jag skulle kunna omge mig med utan att tröttna.
Vilka jag hade klarat mig med.

En kram och några snabba meningar fick mig att inse detta.
Knäppt, det hade jag tyckt om det varit någon annan som sagt så.
Men jag vet vad jag känner.
Knäppt, det är det också.
Men jag antar att det är sådan jag är.

Fem personer som jag är helt säker på.
Bara fem personer, resten av mitt liv.
Jag är bombsäker.

Vi sex hade kunnat ha det underbart.
Jag är säker.
Det är inte många saker jag är säker på, men detta är en.

Jag hade säkert kunna klara av ett sånt liv med fler, men de är jag inte säker på.
En namedrop är nu på sin plats.
För jag vill att de som jag tänker på ska veta om det.

Rolle.
Emil.
Madde.
Mange.
Robban.

Ni har mer inflytande i mitt liv än vad ni tror.
En superglad Mange, en realistik och emotionell Madde, Emil som alltid finns hos mig, Rolle som fått mig att förstå att livet är värt att leva och Robban som är mitt nummer ett peppiller.
Det är ni som förgyller mitt liv, på riktigt.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är ju härligt hur otroligt betydelsefull man känner sig nu för tiden.. du betyder ju helt klart mer för mig än vad jag gör för dig då.

2010-01-31 @ 21:26:25
URL: http://lilysthoughts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0