Hemma. (plus Fredagens händelser)

I helgen insåg jag att stora byggnader skrämmer mig. De bara väller ut sina massiva väggar över mig som en stor spya.
Där går man en alldeles liten tonåring och tittar upp mot gatan, men man kan inte se någonting för man är instängd i vad som ser ut som en jävligt lång korridor, man möter människor som är vana vid detta. Eller de kanske bara inte vill visa sin rädsla. Vissa stunder trodde jag att byggnade skulle rasa ner på mig, men vid de här tillfällena var jag full, kan ju vara därför. Men det var det första jag la märke till när vi körde in med bussen, hru stort allting var.
Det är skrämmande.
--

Helgen började med att i tidigt i fredags morse steg vi upp (jag och Emil) och åkte ner till busstationen för att möta upp David. Buss till Jkpg (YEAHAY för det har jag aldrig åkt innan T_T )
Aja, frukost på Bernads, handla på Mackmakeriet och kissa på Peset hann vi med innan bussen till Stockholm gick :)
Väl på bussen somnade jag relativt snabbt, men vaknade ännu mer relativt tidigt. Det blev ju ljust T_T

När vi kommit fram går vi och låser in våra väskor (jag hade en fullpackad sportbag medans killarna hade varsin ryggsäck ^-^)
Sen går vi in till Drottninggatan för jag var tvungen att köpa något att ha på mig sen när vi skulle ut. Så vi gick igenom olika H&M-butiker och jag hittade en kort svart kjol som jag nöjde mig med.
Efter dramatiken på stan tog vi T-banan ner till Zinkensdamm för att bosätta oss i Davids pappas lägenhet. Där bor Bosse, Lotta och deras barn Love.
Vi åt lite kvällsmat och började sen förfesta.
Vi började kvällen på en Bluesbar vid T-centralen i Zinkensdamm men där fick jag inte köpa alkohol, fint första försök liksom >< ^^
Vi gick vidare till en annan bar, men där fick inte ens David komma in då det var 25års-gräns T_T
Så Hej och Hå, Emil  ringde the Italian Stallion aka Antonio och vi fick lite tips om var klubbarna med 18års-gräns hette och låg. Vidare fick vi åka in till Hötorget där hittade vi Chaplin och dit ska jag ta Clibbe någon gång :D
Hade en jättebra kväll förutom när en jättespejsad utlänning som helt oskyldigt dansade med mig när jag plötsligt upptäckte att hans hand var på mina bröst. (tacka Dan och David för självförsvaret ;P). Jag lät dock inte detta förstöra min kväll utan det var bara att dansa vidare ^-^
Vid halv tre-tre någon gång åkte vi iaf hem och sov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0