Skolans "studierum"

Jag har länge funderat på varför skolan har gjort ett studierum där allt ska vara tyst och lugnt. De har ställt in ett tjugotal datorer och en skrivarstation för att man ska kunna sköta sitt skolarbete även om man inte har tillgång till dator/skrivare hemma.
Utanför sitter en lapp som säger att man endastfår arbeta enskilt och inte får äta, dricka eller snusa.
Elever har klagat på elever om missköter detta genom att istället för att plugga på dessa datorer göra som jag gör nu, slösurfa eller spela quake- eller liknande spel. Nu på morgonen gör det inget att man slösurfar vid dessa datorer då de flesta inte kommer förrän klockan åtta-kvart över åtta.

MEN! ibland, när jag har fått för mig att jag ska utnyttja mina sovmorgonar till max och väljera tt plugga vid datorn ist ället för att slösurfa så har det visat sig att de skolanställda som har sitt kontor innanför detta studierum(de måste gå igenom studierummet för att komma till kontoret) smäller igen dörrarna så att datorskärmen vibrerar.

Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att stänga igen en dörr tyst efter sig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0